martes, 29 de diciembre de 2009

2/12/09

Avui comencem la classe amb l’anàlisi de l’actualitat educativa. L’Edu, serà l’encarregat de fer aquest anàlisi.
Abans de començar a explicar-nos la notícia que ell ha escollit ens explica altres notícies que ha trobat durant la setmana una d’aquestes notícies és la següent: ens explica que a Cornellà, han fet uns espais nous “de benvinguda” pels immigrants que arriben. Allà, els i mostren coses de Catalunya i així, es poden integrar més ràpidament.
Tot seguit, ens explica la notícia que ha triat. Aquesta, tracta del nou calendari escolar que volen imposar a Catalunya. Aquest nou calendari conté els següents canvis:
- Les vacances d’estiu seran més curtes, els nens i nenes començaran l’escola a principis de setembre.
- A meitat de curs, els nens i professors tindran una setmana de vacances.
- Els professors, a l’estiu, tindran unes vacances més curtes.
L’Edu, ens pregunta si estem d’acord amb tots aquests canvis. Jo personalment, no estic d’acord ja que, penso que tal i com esta el calendari ja funciona bé. A més, si el que vol Espanya és arribar al nivell escolar que tenen a Finlàndia penso que els canvis que té que fer són uns altres.
Després de debatre aquest tema una estona la Laura Sánchez ens presenta la revista que l’hi ha tocat analitzar: “Escola Catalana”. Aquesta revista, consta de diferents parts:
1) Davantal: trobem un article titulat “Eduquem els usos de la llengua”
2) Camins per regir: aquest apartat, esta dedicat a problemes socials i educatius que tenim.
3) Entrevista: dediquen aquest espai a fer-li una entrevista a alguna persona important. En aquest cas li fan l’entrevista a Vicenç Soler.
4) Experiències.
5) Sense pels a la llengua: aquest espai el dediquen al vocabulari Català. Parlen de paraules noves o de paraules que pot ser que no tothom sàpiga que volen dir. En aquest cas, expliquen el significat de la paraula “pal”.
6) Informació i comentaris: aquí trobem dos articles diferents que poden interessar al públic que llegeix aquesta revista.
7) Llibres i materials.
8) Lletra menuda.
La impressió que ha tingut la Laura de la revista, a partir de l’anàlisi que l’hi ha fet, ha estat molt bona. Ens explica que els articles són molt interessants i que en cap moment se li ha fet pesada.
A partir de l’anàlisi la Laura ens anima a discutir sobre un article que ha trobat a la revista. Aquests tracta de les coses que s’ensenyen a Primària.
Finalment, per acabar la classe la Lluïsa ens explica una activitat que haurem de fer tots pel dia següent. Ens reparteix a tots 15 targetes de colors i ens diu que les haurem de decorar i escriure una dedicatòria per cada persona de la classe. Així, l’últim dia de seminari les repartirem i tots tindrem un record del seminari.

No hay comentarios:

Publicar un comentario