martes, 29 de diciembre de 2009

Intervenció de síntesi



Han passat ja molts dies des de la primera classe de Gestió i TIC, on després d’una primera introducció el Xavier ens va dir per primer cop la paraula Bloc/Blogger.

La majoria de nosaltres, per no dir casi tots, no havíem sentit mai ha parlar del Blogger. El que no sabíem encara era que ens acompanyaria durant tot el primer trimestre.

El Xavier ens va explicar que el bloc era un espai que nosaltres dedicaríem a parlar sobre temes relacionats amb l’assignatura i així podríem compartir amb totes les persones que volguessin i amb tots els companys de classe les nostres experiències i evolució. Quan ens ho va dir, ens va semblar una activitat molt innovadora i interessant.

Després d’explicar-nos que era el Bloc vam entrar a la web del Blogger per crear els nostres blocs. El primer que vam tenir que fer va ser crear les nostres comptes. Vam introduir les nostres dades personals i ja vam poder entrar als nostres blocs.

Un cop dins de cada bloc vam veure tot el que si podia fer. Algunes de les coses que es podien fer eren personalitzar-lo al nostre gust, crear entrades, posar accessos directes, etc.. teníem mil opcions i no sabíem per on començar. Poc a poc, cada bloc es va anar definint al gust de cada un.

El que jo no sabia, era exactament que teníem que posar-hi i quan. Per aquesta raó, els primers dies anava una mica perduda amb el bloc ja que, a part de no haver utilitzat mai un bloc d’aquest tipus no sabia quines coses tenia que penjar. Al cap d’uns dies, tant el Xavi com altres professor ens van recordar quina era la funció del Bloc. En el cas de la classe de Gestió de la informació i TIC, teníem que penjar les pràctiques que el Xavi ens posava en el Bloc després de cada Sessió.

Les dues intervencions que jo destacaria del meu bloc són les següents: la que fa referència als models d’aprenentatge que va plantejar Charles Crook i la fotografia que vam modificar a una classe.

La intervenció dels models d’aprenentatge, la vull destacar perquè quan el Xavi ens va explicar que eren els models d’aprenentatge amb va semblar molt interessant. A més, la forma com vam conèixer aquests models va ser molt dinàmica. La manera com vam conèixer cada model va ser la següent: abans de veure més a fons el model, el Xavi ens va mostrar exemples de cada un d’ells. Un cop vistos els exemples, nosaltres els vam provar d’una forma pràctica posant-nos al lloc de l’alumne/a. Al fet de veure-ho d’aquesta manera, penso que va fer que ens quedessin molt clars els models.

També vull destacar l’entrada on vam penjar la fotografia per dues raons. La primera raó és pel que vam aprendre en aquella sessió. Per poder modificar la fotografia, vam tenir que baixar-nos un programa que ens va dir el Xavi, El Gimp. En aquella sessió, va ser el primer cop que vaig retocar una foto sabent el que estava fent. M’explicaré, normalment, quan jo volia retocar una foto, simplement la retallava o pujava el color segons com a mi m’agradava. Doncs bé, en aquella sessió vaig aprendre quins processos seguia l’ordinador per aconseguir que la foto quedes com jo volia. Per exemple, vaig aprendre que quan jo li augmento el brillo a una foto el que esta passant es que augmenten o disminueixen la seqüència de números de la imatge. La qual, quan es va fer, va queda expressada en seqüències numèriques a partir del procés de digitalització.

A més, també vaig aprendre com es podien penjar fotografies al Bloc. És a dir, quin procés tenia que seguir per poder penjar les imatges que jo volgués. Això ha estat una cosa que m’ha servit més endavant, per exemple, per penjar la fotografia de l’Eulalia Bosch quan vaig fer una entrada de la conferència que va fer durant la setmana d’activitats extraordinàries.

No hay comentarios:

Publicar un comentario