lunes, 28 de diciembre de 2009

Anàlisi d'un anunci



1. Explicar-ne la història que ens transmet (lectura de la informació explícita)
En aquest anunci, trobem tres personatges. Una mare, el fill i el pare. L’anunci comença quan la mare li diu en el fill que vagi a cridar al pare, el qual esta en el menjador, perquè repari la llum de l’entrada. Tot seguit, quan el nen li diu en el seu pare aquest li contesta que esta molt ocupat. En aquest moment la mare i el pare comencen a discutir a través del fill. Es diuen coses com per exemple, mai fas res, sempre estàs demanant coses, etc...
L’anunci canvi en el moment en que el nen veu una coca-cola. Aquí la mare li diu que li digui en el seu pare que no li tornarà a demanar mai més re però, el nen, en comptes de fer això li diu en el pare que la mare li ha dit que es tornaria a casar amb ell. El pare, sorprès, li diu que li digui a la mare que no digui tonteries. El nen en comptes d’això continua dient coses maques. Fins que arriba un moment que ell sen va de casa i el pare i la mare es troben al mig del passadís el qual té forma de Coca-Cola perquè poc a poc s’han anat apagant tots els llums fins quedar les del passadís central.

2. Anàlisi dels aspectes formals: decorats, enquadraments, colors, música, ritme, etc.
Tota la història, passa al mateix lloc, a casa de la família.
Pel que fa als enquadraments, veiem que al principi, mentre els pares es discuteixen, no els graven sinó que, només enfoquen al nen. Però, en el moment que és veu la Coca-Cola això canvia. Cada cop que els i diu coses més boniques als pares el pla es va apropant més a les seves cares.
Al final de tot, quan el nen marxa, es veu una vista de la casa des de dalt i els llums es van apagant fins queda als del passadís central on el pare i la mare es troben. Aquest passadís, a més, té la forma d’una llauna de Coca-Cola.
El color que destaca en l’anunci és el vermell en els moments més importants. Aquests moments són, quan el nen veu Coca-Cola, quan el nen va pel passadís i al final quan el pare i la mare es troben. Cal dir, que el vermell és el color de les llaunes i etiquetes de la Coca-Cola.
Al començament de l’anunci, mentre el pare i la mare s’estan barallant a través del nen, no hi ha música. La música comença en el moment en que el nen veu d’una ampolla de Coca-Cola que agafa de la nevera. A partir d’aquí la música anirà pujant la intensitat cada cop que digui una cosa més maca a un dels dos pares.
Penso que l’anunci esta molt ben pensat ja que, és d’aquests anuncis que quan el comences a mirar sempre vols saber com acabarà. També crec, que la música està molt ben triada i posada en els moments més oportuns.
Finalment, personalment, penso que és un anunci preciós i que Coca-Cola és una empresa que sempre sap com arribar al cor del públic.

No hay comentarios:

Publicar un comentario