martes, 29 de diciembre de 2009

9/12/09

Avui, ha estat el meu torn. Després de veure a molts companys analitzant les revistes d'educació que els hi tocaven, avui m'ha tocat a mi.

Anàlisi d’una revista educativa:

1. Títol: Barcelona educació.
2. Idioma: Català.
3. Director: Arceli Vilarrasa.
4. Lloc on s’edita: Barcelona.
5. Periodicitat: Mensual.
6. Any en què es comença a pública:
7. Cost número solt: Gratuïta.
8. Cost subscripció anual: Gratuïta.
9. Sumari i breu anàlisi de cada apartat:
 Editorial: en aquest espai, la revista tracta un tema que afecte a l’educació.
Article: “l’efecte centre”

 Notícies: en aquest espai, trobem diferents notícies explicades breument en dues pàgines. Exactament trobem nou notícies. Els temes que tracten són diversos, però tots tenen a veure amb activitats i esdeveniments relacionats amb l’educació.
Algunes de les notícies que trobem són: “escolaB. L’escola al laboratori”, “la nova llei d’educació a Catalunya”, “camp de la Pau 2009”, ..

 Som xarxa: en aquest número, la revista dedica tot aquest apartat a l’escola costa i Llobera que compleix els seus cinquantè aniversari.

 Protagonistes: en aquest apartat, la revista explica en forma d’història alguna activitat que fan els joves. En aquest cas, parla de un grup de joves que ajuden a la gent gran.


 Jo també educo: aquí trobem un article que parla de la feina que fa Francesc Centrica. Ell és professor de formació professional. És a dir, aquest espai, està dedicat a altres formes d’educació que no són estrictament les d’estar en una aula escoltant el que diu el professor. Ja que, com explica F. Centrica, en la seva classe sempre hi ha alumnes amunt i avall utilitzat els diferents instruments del laboratori.

 A fons: en aquest espai, s’agafa un tema i s’aprofundeix sobre ell. En aquest cas, parlen de les escoles bressol i els canvis que han patit fins ara.

 Radiografia: aquest apartat ens mostra més informació, sobre el tema tractat anteriorment, amb gràfics i dades. Per exemple, veiem gràfics que ens parlen de les matriculacions que s’han fet a les escoles bressol.

 Apunts: en l’apartat d’apunts, trobem que continuen parlant del tema que s’ha començat en l’espai “A fons”. El que fan aquí, és parlar dels diferents problemes que poden tenir les famílies a l’hora de trobar plaça en una escola bressol.

 Participació: en l’apartat de “participació”, trobem un article titulat “fent” que parla de la importància de crear vincles entre la família i l’escola per afavorir el creixement de l’Infant.

 Entrevista: en aquest número, fan dues entrevistes. Una a Montserrat Anton, directora de l’Institut de ciències de l’educació de la universitat Autònoma de Barcelona. I l’altre a Vicenç Arnaiz director de l’Institut per a l’educació de la primera infància de les Illes Balears.

 Oberts al món: en aquest espai, podem veure que tornen a parlar de les escoles bressol. El que fan aquí però, és parlar d’escoles bressol d’altres llocs del món.

 Una mica de tot:
• La columna: article sobre “la coeducació, cent anys després de Ferrer i Guàrdia”.
• La tira còmica.

10. Primera impressió de la revista:
El primer que vaig pensar quan vaig saber que em tocava un revista digital va ser que no sabria com funcionaria. Però, aquest pensament va canviar en el moment en que vaig entrar a la web de la revista. Tot esta molt ven indicat. Primer de tot, surt una llista amb els diferents números que s’han editat i només calicant a sobre ja sobre un arxiu on surt la revista.
Pel que fa a la presentació, em va agradar molt. La revista té molts colors i els diferents apartats estan molt ben indicats.
Els temes que tracta la revista els he trobat molt interessants ja que, van adreçats a un públic molt divers.

11. Elecció d’un article per presentar i discutir al seminari:
• Justificació: l’article que he triat, per presentar al seminari és el que parla sobre l’escola Costa i Llobera. Aquest article, es titula “la continuïtat del canvi”.
He triat aquest article per dues raons. La primera raó, és que durant la setmana d’activitats extraordinàries em va tocar visitar aquesta escola i la veritat és que, em va agradar molt.
La segona raó, és que el projecte d’aquesta escola m’agrada molt i d’això parla aquest article.
Primer de tot, ens explica el canvi que a experimentat l’escola des de la guerra civil (quan era una escola privada que lluitava per ser pública) fins ara que ja és pública. Tot seguit, l’article ens explica quin és el projecte que l’escola porta a terme. Aquest projecte, es basa bàsicament en la millora progressiva del mètode de treball, les noves tecnologies i la cohesió social entre l’escola i la família.

• Temes interessants per debatre:
- Pel que fa a la cohesió social dins de l’aula, trobem que absolutament tots els cursos fins a Segon de Batxillerat treballen en petits grups amb les taules ajuntades. Creieu que és un bon mètode que nois i noies tan grans encara treballin en grup?


Després d'això, l'hi hem entregat a la Lluïsa els treballs del llibre "elogi de la feblesa" i hem fet una posada en comú sobre el llibre.
Quan hem fet la posada en comú, he vist gent que li ha agradat molt el llibre i gent que no tant. A mi personalment, m'ha agradat molt i no ha estat un llibre que se'm hagi fet pesat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario