El primer que fem en aquesta sessió és acabar de lligar la setmana de pràctiques.
El que a mi m’ha tocat fer aquesta setmana de pràctiques és el següent:
Dilluns 16: Tots assistirem a la conferència “FER DE MESTRE” que farà l’Eulàlia Bosch a la facultat. Després, anirem al Cibernàrium on veurem una altre conferència titulada “La web 2.0 i l’educació”.
Dimarts 17: La Paula i Jo anirem a l’escola CASP – Sagrat cor de Jesús acompanyades d’una alumne de tercer, l’Estel. Allà ella, ens a dit, que estarem a la classe de 6é on fa pràctiques i després ens ensenyarà una mica l’escola.
Dimecres 18: m’ha tocat anar a visità la “Masia del FCB”. Allà suposo que veurem com fan les classes i el mètode que utilitzen en aquesta escola. A més nosaltres haurem de intentar assabentar-nos quina relació té l’escola amb la família de cada nen i com ho fan per poder relacionar-se amb els pares.
Dijous 19: El dijous realitzarem una visita guiada per un professor de Blanquerna a un centre Educatiu.
En el meu cas aniré al CEIP Costa i Llobera a Sarrià. La tutora que ens acompanyarà és la Lluïsa Cirera.
Divendres 20: El divendres cada un de nosaltres té que anar a un centre d’Interès Públic. Jo he decidit anar al Museu de la Ciència de Terrassa. He triat aquest museu perquè sé que allà es fan activitats per nens ja que jo quan era més petita hi havia anat més d’un cop amb l’escola.
Un cop ja teníem la setmana programada, la Monica comença amb l’activitat de l’actualitat educativa i ens algunes de les notícies destacades que a trobat.
La primera que ens comenta, parla de la “mediación escolar”.
Seguidament, la que comentem a fons és una que diu que el ministre a decidit que vol que l’escola sigui obligatòria fins als 18 anys.
Després d’això, analitzem una revista. La que toca avui es titula “Escola Catalana”. Aquesta, està dividida en diferents apartats:
Davantal: aquí, posen un article sobre la literatura catalana popular. És un apartat d’opinió per tant, diversos autors comenten aquest article i en general parlen de la literatura catalana.
Entrevista: fan una entrevista a algun personatge que pugui parlar o tingui alguna cosa a veure amb la literatura catalana.
Experiència.
Llengua: en aquest apartat, posen dos motos que són iguals, és a dir, que s’escriuen de la mateixa manera però que no signifiquen el mateix.
Escoles en xarxa: donen informació i fan comentaris de temes de l’actualitat com els ordinadors.
Llibres i materials: fan menció de material que pot ser útil pel professorat.
Lletra menuda: Posen un cal•ligrama.
Com a article a debatré, la Paula a triat un que diu que antigament les famílies triaven el que els seus fills tenien que estudiar. Avui en dia, en canvi, els pares l’única cosa que els importa és que els seus fills siguin els millors en tot. Aquesta pressió que tenen alguns nens a vegades és la que porta al fracàs escolar.
La pregunta que ens fa la Paula és: creieu que tenen que tenir pressió els nens per part dels pares?
Reflexió:
La notícia que a portat avui al Monica m’ha fet pensar bastant. Per una banda penso que no és bo que l’escola sigui obligatòria fins els 18 però per l’altre banda, he pensat que si.
Crec que si que pot ser bo i productiu però si es canvien algunes coses. Primer de tot que a partir dels 16 anys, tu poguessis triar entre fer batxillerat o bé alguna mena de formació professional que et portes cap a la professió que vols triar. Penso que seguint aquest mètode molts joves continuarien amb els seus estudis.
Pel que fa a l’article que ens a presentat la Paula penso que els nens mai han de tenir pressió per part dels seus pares sinó que, tot el contrari. Els pares tenen que ser el principal recolzament pels seus fills.
Síntesi GITIC
Hace 14 años
No hay comentarios:
Publicar un comentario