lunes, 2 de noviembre de 2009

30/10/09

Encetem la sessió amb l’activitat de la revista. Avui li toca al Macià i la revista que comentarà serà “Kikiriki”. Està editada a Sevilla i la seva periodicitat és trimestral. La revista està dividida en diferents parts: Primer trobem que surten esmentats tots els autors que han col•laborat en els diferents apartats de la revista. Tot seguit, s’esmenten les normes que té. Després d’això ja trobem el índex on surten els apartats: Debat (on es parla d’un tema qualsevol relacionat amb l’escola), Dossier (on es fan peròs i contres sobre algun tema), TANTEA (secció que parlar sobre diferents mètodes per utilitzar en les escoles), Estelas en el mar (parla sobre la història de l’educació i després llança propostes per treballar a classe), Mural i comentamos (trobem diferents temes d’educació) i finalment es fa un debat sobre els llibres que han sortit aquest any.
Després la Lluïsa ens diu un nou títol que ens portarà a pensar sobre la nostre etapa a la Primària. Aquest és el següent: Relacions conflictives a l’escola.
Reflexió de la sessió:
La part que he trobat més interessat i que m’ha portat a pensar a sigut quan hem escrit sobre les relacions conflictives que havíem viscut a l’escola.
Cada un de nosaltres a explicat una experiència conflictiva que recordava. Aquí han sortit coses que m’han portat a pensar algú molt important: que faria jo en aquesta situació com a mestra? Quan la gent explicava les seves experiències en algun cas he vist que no es van resoldre per culpa de que el mestre era incompetent i no va saber actuar. Un exemple d’això a sigut la situació que va viure la Maria en la qual el mestre va dir que no podia fer-hi res.
Doncs bé, a partir de les diferents situacions jo m’he intentat posar en el paper d’aquell mestre i de l’alumne i he buscat diferents solucions davant de conflictes dins l’escola. Una de les solucions que he trobat a estat la següent: si per exemple jo em trobes amb un conflicte entre dos alumnes no diria mai que no puc fer-hi res sinó que tot el contrari. Agafaria els dos alumnes escoltaria les seves versions i intentaria mediar de la millor manera possible fins que el problema es resolgués.

No hay comentarios:

Publicar un comentario