lunes, 2 de noviembre de 2009

28/10/09

El primer que hem fet avui a la sessió de seminaria ha estat respondre una enquesta sobre Blanquerna.
Tot seguit, la Maria, comença amb l’activitat de l’actualitat educativa. Cam a tema per a debatre a classe llença la pregunta de si és bo substituir els llibres pels ordinadors. Això ho fa perquè ha trobat un article en que s’explica la nova proposta que s’està portant a les aules. Aquesta canvia els llibres pels ordinadors.
Després de la Maria és el torn de la Laura d’explicar el que ella a trobat ens els diaris la setmana anterior. La notícia que ella ens explica tracta sobre el fet de si s’ha de fer o no una proba en acabar la ESO. El tema que ens diu per debatre és que en pensem sobre això. S’ha de fer o no?.
La Irene a sigut la pròxima en parlar de l’actualitat educativa. La seva notícia parlava sobre les patrulles anti- campana que s’han ficat per evitar que els menors facin campana i no assisteixin a classe. Aquí tots hem estat d’acord tots que és una bona alternativa per frenar aquesta situació. Finalment la Irene a dit el seu tema per debatre. Aquest era que ara es diu que multaran als pares que no portin els seus nens a l’escola. És a dir, com a conseqüència que un nen faci campana pagaran als pares.
Un cop acabada l’actualitat educativa l’Albert ens explica la revista que li toca exposar. És una revista amb un format “diari”. És a dir, les seves pagines estan impreses sobre el mateix paper que s’utilitza pels diaris. El primer cop que es va editar va ser al 1971 i la seva periodicitat és setmanal o quinzenal. La revista esta dividida en diferents apartats: la portada, l’editorial, Espanya (apartat que tracta sobre noticies que passen a l’Estat Espanyol), Autonomies (tracta de noticies d’àmbit autonòmic), Educared (parla de temes relacionats amb les noves tecnologies), legislació (financiació de les escoles,..), cultura i la contraportada (fan una entrevista a un personatge d’interès). Per a explicar a la classe l’Albert esculli un article que fa referència a la pèrdua d’autoritat dels mestres a les escoles.
Finalment, i per tancar la sessió, la Lluïsa ens llança un nou tema en el qual haurem de recordar els nostres anys a la Primària. Aquest és recordar l’assignatura que més ens agradava.

Reflexió de la sessió:
El primer tema que hem debati’t a classe m’ha semblat molt interessant, ja que, no estic gens d’acord en el fet que vulguin canviar els llibres pels ordinadors. Parlant entre tots hem arribat a la conclusió que res pot substituir els llibres ja que, aquests són la millor eina per treballar.
El segon tema que hem tractat ens a portat més desigualtats de pensament entre tots. Uns creien que si que era bo fer la proba (deien que així les escoles podrien millorar el seu nivell) i altres que no perquè els alumnes no se la prendrien en serio.
El tercer tema que hem debati’t a portat desacords igual que l’anterior. Una part de la classe creia que els pares no tenen la culpa que els nens facin campana i l’altre creien que els pares són els responsables dels actes del seu fill si aquest és menor i que per tant, tenen que pagar les conseqüències dels seus actes. Pel que fa a la meva opinió al principi del debat creia que els pares no tenien que ser multats per després de sentir els arguments de les altres persones he pensat que pot ser una bona manera per reduir aquest problema.
Finalment l’assignatura que jo he triat a estat educació física ja que a mi sempre m’han agradat molt els esports i allà era on en podia fer i descobrir-ne de nous. Com a fet a destacar d’aquesta activitat a estat que ningú a triat assignatures més teòriques com matemàtiques o llengua sinó que tothom a triat o bé Educació Física, o Plàstica, o Musica.

No hay comentarios:

Publicar un comentario